Bicskei Lurkók tábora | www.bicskemuvhaz.hu

Bicskei Lurkók tábora

Ebben az évben először szervezett Bicske Város Önkormányzata nyári tábort a városi intézményekben dolgozó munkatársak gyermekei számára. Bicskei Lurkók néven két turnusba hívtuk a gyermekeket a Petőfi Művelődési Központba, 2018. július 16-20-ig és július 23-27-ig. A szülőknek nem kellett aggódniuk a gyermekek felügyelete miatt, hiszen mindkét táborban 8-16 óráig színvonalas, színes programokat kínáltunk a gyerekeknek.

Az első turnusban 18 gyermek vett részt. Az első nap ismerkedéssel, közös pólófestéssel, barátok szerzésével, filmvetítéssel, úszással telt. Az ebédről és az uzsonnáról a Bicske Városi Konyha gondoskodott. Még kicsit megszeppenve, megilletődve bátortalanul indult a nap, de délutánra már feloldódtak a félelmek, mindenki jól érezte magát. Másnap, látogatást tettünk a könyvtárba, ahol Erika néni óriás társasjátékkal fogadott bennünket. Remekül szórakoztunk, és még könyveket is kikölcsönözhettek a gyerekek. A délután a kézművesség jegyében telt. Előkerült a fazekaskorong, az agyag, mindenki kipróbálhatta a korongozást, a mintázást. Szebbnél szebb portékák, állatfigurák születtek az ügyes kezek által. A hét közepén a Budakeszi Vadasparkba kirándultunk, ahol az országunkban élő vadakat néztük és figyeltük meg. Medvék, farkasok, őzek, szarvasok, vaddisznók látványa fogadott bennünket.

A Dínó park óriás örömet nyújtott a lurkóknak, hiszen életnagyságú óriás dinoszauruszok figyeltek minket. Még ijesztő hangot is adott ki némelyik. Csütörtökön a Rendőrkapitányságra látogattunk, ahol a bűnmegelőzéssel, a bűnüldözéssel ismerkedtünk. Bilincs, golyóálló mellény, előállító helység, nyomozó kutya, szirénázó rendőrautó, kézlenyomat nyújtott felejthetetlen élményt a kis táborozóknak. Ebéd után úszás és játék következett. A tábor utolsó napján alpolgármester asszony, Andi néni látogatott el hozzánk, egy nagy adag palacsintával. A gyerekek élménybeszámolója után jóízűen elfogyasztottuk a finomságot, majd hosszú séta következett. Először a kis gólyákat a Szent László utcában, majd Báder Antal helytörténeti gyűjteményét néztük meg. Ebéd után a tábor zárásaként süti partit rendeztünk.

A második turnusban 11 Lurkó vett részt. A heti programok hasonlóképpen épültek fel, ismerkedéssel, ismerkedési játékokkal, Keménykalap és krumpliorr c. film vetítésével és úszással kezdtük a hetet. Másnap a Kuflik történetével ismerkedtünk a könyvtárban, majd a kis csapattal is megnéztük a helytörténeti gyűjteményt. Báder Tóni bácsi még vendégül is látott minket egy üdítő italra, köszönet érte. Szerdán Székesfehérvárra kirándultunk. Mikor megérkeztünk a belvárosba, éppen kezdődött az órajáték, ahol a figurák a történelem legendás királyai, jól ismert alakjai vonulnak fel zenei kísérettel. A belvárosi séta után a Hetedhét játékmúzeumban töltöttük a délelőttöt. Régi játékok, babák, mini bútorok működő vasútmodell, postakocsi, társas és kirakó játékok szórakoztattak bennünket. A múzeum után közös fagylaltozás következett, majd a Koronás parkba látogattunk, ahol egyedi és rendkívül változatos játszótéri játékokkal ismerkedhettünk meg. Az utazásból hazatérve még kavicsfestéssel vezettük le a kirándulás fáradalmait. Csütörtökön, a Rendőrkapitányságon töltöttük a délelőttöt, majd úszás következett a Tanuszodában. Délután a Keménykalap és krumpliorr c. népszerű gyermekfilm folytatását néztük meg. Pénteken aszfaltrajzversennyel, a gyerekek bábszínházi előadásával, ügyességi játékok eredményhirdetésével, majd süti partival zárult a Bicskei Lurkók tábora. Köszönjük Bicske Város Önkormányzatának, hogy lehetővé tette a gyermekek táboroztatását, így felejthetetlen élményekhez jutottak, barátságok szövődtek a táborozók között.