Zánkai alkotótábor

Július 14-én pénteken kezdetét vette a zánkai alkotótábor. Rajzos, videós és fotós gyerekekből állt össze a csapat.

Reggel 8 órakor indult a busz és kb. 10 órakor értünk oda.

A faházkulcsokkal együtt megkaptuk az első feladatot is. Mivel sok helyen már lepergett a festék a házikókról kaptunk egy lapot, hogy találjunk ki valami mintát, a foltok elfedése érdekében. Volt aki napernyőket, strandlabdákat, boszorkányt, pizzát, bolygókat… én pl. az Alice csodaországban című mesét választottam témának.

Reggel 7 órakor a megszólalt a jól ismert ACDC Thunderstruck -je. Nos, mindenki elég gyorsan kipattant az ágyából és szaladt le a reggeli tornához.

Délelőtt felrajzoltuk a faházakra a mintát majd nekiálltunk a festésnek. Délután, pihenés után, megnéztük a borrendek felvonulását, majd lementünk a partra a borfesztiválra. Hideg volt és fújt a szél ezért a csapat egyik fele visszament a táborba, a másik pedig felügyelettel, de lent maradhatott a fesztiválon.

Vasárnap megmásztuk a Hegyestűt ami egy 337 m magas bazalthegy. Miután fáradtan megérkeztünk, a táborban már várt minket a finom ebéd. A csendes pihenő után strandoltunk. Talán ez volt az egyik legforróbb napunk. Természetesen az esti program sem maradhatott el, az ebédlőben quiz vetélkedőt állítottak össze nekünk.

Hétfőn megkezdődtek a különböző sport- és szellemi vetélkedők (malom, dáma, tollas, ping pong) és az alkotás. Az idősebb rajzosok elsajátíthatták az olajfestést, a fiatalabbak pedig az akvarellt, pasztellt és még egyéb más technikát, a legminőségibb eszközökkel.

Kedden vonattal elmentünk Balatonfüredre ahol hajókiránduláson vettünk részt. Nagyon felszabadult volt a hangulat, jól éreztük magunkat és természetesen a fagyizás sem maradt ki. Késő délután egy licitálós vetélkedőt játszottunk, amit pár menet után már mindenki megértette a lényegét és nagyon izgalmas, és vicces volt. Jól szórakoztunk.

Szerdán folytatódott az alkotás, mikor a videósok forgattak a tábor több pontjáról is hallani lehetett azt hogy: 3, 2 ,1 és, tessék! Vagy. Újra, nem vette a kamera! Ajjaj, már megint belesétált valaki a háttérbe… és a többi.
Este meglepetésvendéget vártunk. Senki nem tudott semmit, nagy volt az izgalom.

Benkő Zsolt, blues-gitáros, blues-történeti előadó és oktató érkezett hozzánk. Bevezetett minket a blues világába, beszélt nekünk a múltjáról, ezt összekapcsolta a gitározással. Lenyűgöző volt az előadásmódja, a komolyabb témákról is érthetően és élvezhetően beszélt, közben zenélt és egyszerre magyarázott. Nem telt el úgy 5 perc, hogy ne fogtuk volna a hasunkat a nevetéstől. De volt olyan is mikor csöndben hallgattuk mit mesél és az arcokon látni lehetett egy-két könnycseppet is. Az előadás végén odamehettünk hozzá beszélgetni, nagyon közvetlen volt. Páran autogramot is kértek tőle.

Utolsó nap nagy volt a nyüzsgés, szabadidejében mindenki az esti előadásra készülődött, próbált. Ugyanis hagyomány, hogy a záróestre minden faház kap egy témát (tavaly pl. egy színdarabbal készültünk). Most táncstílusokat kellett bemutatni (twist, kánkán, rocky).

Délelőtt lementünk még egy utolsó strandolásra, délután pedig egy ismert vetélkedőhöz hasonló feladatokból összeállított sorversenyt játszottunk. Mindez remek hangulatban telt.

Péntek reggel összepakoltunk, megvártuk a buszt és elindultunk haza.

Rengeteg élménnyel gazdagodtunk, a táborvezetők végig a mi kedvünkben jártak, ha kellett azonnal segítettek, viccelődtek velünk… (vagy épp megdobáltak vízibombával…)

Reméljük jövőre is lesz lehetőségünk részt venni az zánkai alkotótáborban.